Blogalism

*Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Ambik masa seketika untuk semua readers untuk menyedekahkan AlFatihah kepada Ayah Abang Pian dan Ijat. Semoga rohnya dicucuri rahmat.




Okay. Kita punya entry kali ni blogalisam. Apa yang korang paham pasal blogalism ? Kalau korang search google macam yang aku buat -.- Mmg tak ahh korang jumpa sebab ayat ni aku yang buat. Tapi apa yang akan keluar ialah blog siapa tah yang dia buat head blog BLOGALISM. then, kau pun layan je kan apa perempuan ni merepek? -.- K, sambung. Mari kita kenali cara penulisan blog yang menyebab aku panggil  ini Blogalism.


Blog emo. 
Blog macam ni banyak dah aku jumpa. Sangat banyak. Dan kebiasaan nya apa yang diaorang ni emo kan ada lah asal masalah peribadi. Alaa, orang tengah bercinta. gaduh dgn awek pakwe cerita dekat blog. Biasa lah kan? Kata muda remaja. Kemonn. Kalau kau tak suka baca blog orang emo ni jangan ahh baca. Lepas tu kau cakap orang tu attention seeker -.- Pehal? Tapi aku suka baca blog orang emo ni. Sebab pandai diorang buat aku gelak sesorang. Kekadang termaki macam "Alahh, Poyo. Tu pun nak cerita."" Biasa lah ork?


Blog cerah
Haaa. Yang blog species macam ni pun banyak. Brahhhhh! Bila buka je blog dia, macam macam kaler keluar kau. Kalah set kaler luna aku yang 64 batang tu. Jangan memain. Lepas tu dia punya arrow tu keluar bintang bintang bila kita gerak. Cool likdat. Kalau cerita dia ceria ceria. Sesetengah nya pula, hamboii. Tulisan dia punya sambung. Kalah tulisan tangan aku. Tak leh nak baca sebab ceria sangat.


Blog Backup diri
Yag ni aku baru jumpa dua tiga. Cara penulisan dia bagus. Alaa ala orang sastera gituu. Bunga bunga je bahasa dia. Bila jari dia menari je atas keyboard tu, 2 page sekali dia boleh type. Aku tahu. Sebab yang aku jumpa macam tu blog nya. Apa yang selalu dia coretkan adalah pasal kisah silah dia. Dia "A" ni lelaki. Well aku pernah kenal dia. Sedikit sebanyak aku tahu pasal hidup dia. Dan apa yang dia tulis yang konon nya "rekaan" dia tu, sebenarnya kisah disebalik hidup dia. A ni, apa yang aku perhati, he almost always blame the girl . Aku mungkin tahu kenapa. Dia pun lelaki kan, takan nak salah kan laki juga? Mungkin ada masalah sikit kalau dia nak salah kan kaum sejenis dia. Tapi korang lelaki diluar sana pun kena paham lah, perempuan bro. Akal ada satu. Korang ada sembilan. Perempuan buat semua perkara dengan menggunakan emosi. Laki? Kucing kena langgar 9 kali habis sembilan nya dia dekat situ pun mungkin ada lelaki buat tak reti je. K, aku pulak emo. Pehal kan perempuan ni. Apa pun, laki perempuan ada salah silap nya. Ikut lah akal iman kau yang Allah bagi tu.


Ok. Cukup lah sampai sini. Makin meleret pulak kan. Apa pun. Chill semua. Maaf terkasar ter terasa ke kann. Ni semua pendapat aku je. Tak puas hati twet ahh ! haha . K tak. Salam.

No comments:

Post a Comment