Provokasi

*Akhir nya. Jari aku yg makin lemah ini kembali tak bermaya kerana sekolah telah kembali dibuka. Mata separuh lurus sebaris akibat tidur yg masih tidak diganti sebelum buka nya sekolah. 


4.1.2008 Haaa kau ! Aku masuk ####. Satu sekolah yg mungkin boleh kau banggakan kalau kau duduk di mukim Kuantan. Mungkin lah. Mungkin. Start dari hari tu, aku kenal senior senior awesome. Woahh. Kau jangan main main form 5 zaman tu. Rambut kaler muka ajak bertumbuk sokmo kau tahu. Badan diaorang atleast besar sikit lah dari kiteorang yg kecil comel sampai sekarang. Sekurang kurang nya, kami takut kan jugak lah mereka. Respect. Kalau sekarang, mana senior, mana junior tu yang kita tak tahu, Badan sama besar je aku rasa. Kalau nak cerita betapa awesome nya zaman tu, berminggu minggu mugkin tak habis lagi. But, there's no other things that can replace 2008 memories. 


4.1.2012 Eh ? Dah 5 tahun rupanya aku dekat sekolah yg tua ni. 5 tahun yg bermakna. 5 generasi. Pelbagai ragam, pelbagai rupa manusia. bertukar pentakbir, bertukar guru. Bertukar suasana sekolah nya. Tapi matlamat nya masih sama, menuju ke KELASTER an. Since form 1 aku dengar yg diaorang selok nak kelaster, Alhamdulillah akhirnya dapat jugak TITLE YG DIAORANG MEGAHKAN SANGAT TU.  Aku pun pernah terfikir mcm tu, dapat kelaster, boleh bangga. Sebab kami dijanjikan dgn atap ! Tapi mana atap kami ! Penat lelah kami berlakon menjadi sedikit sopan ketika pemantau datang, tapi mana atap kami ! T.T But yet, jom follow aku berfikir sejenak. Kita megah kan sangat dgn status kita, tapi kita peduli tak tentang perasaan kita ? Kita fikir tak apa yg diri kita nak sebenarnya ?Status tu ke yg kita kejarkan ? Status yg kita megah kan sangat tu ? Sampai kita pressure push orang lain ? Kita tanya pendapat orang lain, lepas tu kita deny apa yg dia cakap ? Kita provoke orang tu ? Then bila diaorang melawan kita melenting ? Sebab kita ada kuasa ?  Kuasa yg kita megahkan tu ? Bagus untuk orang orang yg terasa dgn persoalan diatas. 


Aku menulis mengikut hati yg membara kerana aku terasa seperti aku terkena. Mahu ikutkan hati, aku boleh menulis 9 page untuk post kali ni. Tapi takpe. Aku faham korang takkan baca nya -.- Kalau aku tak baca. Tulisan kecik nya. TAPI, saya tak tuju kepada sesiapa. Saya tidak meletak kan sebarang nama. Terpulang kepada pihak yg terasa dan mengapa pula perlu ambil tindakan ke atas saya sedang saya tidak tujukan sebarang rasa tidak puas hati saya ini kepada pihak sepatutnya ? Mengapa ? Sebab saya masih penting kan keselesaan diri saya. Kepentingan diri sy. Biasa lah kan ? Macam pihak tuan lakukan sekarang. Atas kepentingan diri sendiri . Malaysian. Diibaratkan seperti parking kereta bersepah kosong, masih mahu parking betul di hadapan kedai. OKU ke apa ? Cukup saja sampai disini. Lain kali berbicara lagi. Cewahh. Berbunga pantun kau kali ni. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment