Perubahan. Diterima, terpaksa menerima dan dipaksa menerima

*Baru bangun tidoq. Nak pi rumah nana tidak ? Mengamtuk mcm apa ni. Lapaq lagi. Tapi dekat sekolah dah balun nasi lemak dgn laksa -.- Takut member member aku tengok. Apa pun, Agak kekok ye apabila jari jemari yg lembut sutera ini lama tak menghapdate blog. Makin tragik aku tengok blog ni.


Back to our topic. Kali ini mengentuh kepada perubahan. Perubahan yg mungkin kita terima dengan senang hati . terpaksa dgn sakit hati, mahaupun dipaksa tanpa rela hati. Tapi masih perkara sama. Satu perubahan yg terpaksa kita TERIMA walau apa yg terjadi. 


Ok. Bagi aku perubahan paling nyata dan dibenci, perubahan dalaman mahupun luaran seseorang. Perubahan yg kadang kala, dari pada suka menjadi sebalik nya. Dan dgn senang hati orang sekekeliling membasuh member hok tengah ada konplikasi dalaman tu. Tak ke kesian member ? Contoh paling jelas : A yg sebelumni mcm okay cool je bg kau, tetiba jd pemarah mcm apa. Mari kita fikir masalah ni sama sama ye  -.- Ok. A, kenapa A jadi mcm tu ? Mungkin aku rasa A tu ada masalah dgn family kot. Mungkin lah. Tapi there's must be another reason. Mungkin dia cemburu dgn kawan kawan dia ? Ada sampai satu tahap tu mungki dia rasa dia terpinggir. Mungkin dia dah tahan pendam semua lama? Kemungkinan itu masih tinggi kan ? Sebab nya ? Sbb nya kalau fikir balik, budak sekarang dalam sehari, lagi lama mengadap kawan dari mengadap muka mak ayah depa kan ? Mana tidak nya bangun belum subuh lagi nak pi sekolah, sudah subuh dah sampai sekolah. Petang ada koko, malam tusyen -.- Bila depa tengok mak apak depa ? Sian naa budak la ni. Lepas tu dapat member yg mcm err, tettt sikit. Tapi biasa lah. Manusia. Perkara pertama bila berlaku nya satu masalah, atau apa saja. Perkara pertama, jari secara autometik nya teerus menuding ke arah lawan. Ke arah kaawan. Kenapa tak kita sama sama muhasabah diri ? Mencari salah diri sendiri ? Kenapa ?


Cerita nya masih sama. Jalan penyelasaian nya hampir sama. Ego manusia yg tidak pernah sedikit pun berubah. Cuma kadang kadang kala hati yg mudah ditiup syaitan syaitan binasa. Aku ajar diri aku, untuk tidak menceritakan hal hal yg bg aku peribadi, masalah aku, suka duka aku dekat orang lain. Aku ajar diri aku, untuk tidak sama sekali mencampurkan urusan aku, dengan perasaan hasad dengki mahupun sayang. Aku ajar siri aku, untuk lembut berkata kata. Tapi aku manusia. Tak kan lari dari semua dusta. Aku maki kawan aku, dalam keadaan aku tidak sedar. Aku lupa apa yg aku buat walaupun ianya baru saja berlaku 1 minit yg lalu. Aku yg terjadi dekat aku ? Aku pun tak tahu. Ha ha. Cukup saja merapu. 


Haaa haaa ! Apa pun mungkin aku mengurangkan aku punya keaktifan blog aku ni walaupun perkara itu mungkin sudah diketahui umum -.- Well, spm kan. Busy u noo. Esok merentas desa. Wish me luck people :) Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment